Referenties

 
Ik vond  de sessies met Merel  in een ontspannen en ongedwongen sfeer verlopen. Daardoor kon ik makkelijker over mijn problemen praten. Het prettige van de gesprekken was, dat ik ergens, eigenlijk wel wist wat mijn foute eetpatroon was,  maar dat Merel mij op een enigszins ongedwongen, maar toch serieuze manier met haar kennis van voeding, informeert, waarom mijn eetgedrag niet bijdraagt aan mijn doel om af te vallen. Door de bewustwording die ze mij meegaf en natuurlijk haar adviezen kon ik toch binnen vrij korte tijd afvallen, zonder heel extreem te veranderen in mijn eetpatroon.
 
Mail van Gerrit, 3 maanden na onze laatste afspraak:
"Wat mijn gewicht betreft: Ik blijf stabiel. Zo af en toe "zondig"ik nog wel 's, maar de slechte eetgewoontes die ik had, voordat ik met jou aan de slag ging, heb ik, tot nu toe, zo goed als achter me gelaten, waarvoor nogmaals mijn dank!" 
 
Gerrit Sinay
 
 
 
Ik ben bekend met gezonde voeding en toch heb je mij goede tips gegeven. Wat ik vooral prettig vind is hoe je het uit legt en ook de ruimte geeft om waar ik mezelf goed bij voel te behouden.
 
Het boek 'Eet meer puur' van Karine Hoenderdos, wat ik bij je heb gekocht, spreekt mij aan. Het is duidelijk geschreven, met humor, ze geeft goede adviezen en ook staan er mooie foto's  in het boek. Ze kijkt ook naar gemak en de kosten.
 
Zo kijk jij wat mij betreft ook naar voeding. Eet wat aan de bomen groeit, word bewust van wat je eet, varieer en haal alles uit je voeding. Dan heb je ook geen extra vitamines en mineralen nodig. Dank voor je tips over de overgang, migraine en artrose. Dit zijn voor mij belangrijke onderwerpen en nu weet ik welke voedingsmiddelen mij kunnen ondersteunen.
 
Hanneke

 

Aanvankelijk dacht ik dat ik als vegetariër en fanatiek hardloper bij Running Holland al veel wist over eten en bewegen. Toch kon ik me heel lang er niet toe zetten om net die paar kilo af te vallen waardoor ik een gezonder BMI en gewicht heb en me nog beter voel. Met de 5 sessies van Merel lukte dat wel en had ik een goede stok achter de deur. Elke sessie had een duidelijk thema en dat maakt het leuk. Merel is rustig, begripvol en nooit veroordelend. Het accent ligt ook niet op calorieën tellen of wegen, maar op je eet- en beweegpatroon. Ik kreeg ook nieuwe inzichten waardoor het afvallen lukte en ik mijn eet-en beweegpatroon duurzaam aanpaste. In vier maanden tijd viel ik ruim 7 kilo af. Mijn BMI veranderde van 25,2 naar een gezonde 22,9. Bijkomend voordeel: ik ren ook sneller dan ooit! Kortom: ook fanatieke sporters zijn voor 5 opfrissessies bij Merel aan het juiste adres!

Marcella van Doorn

 

Gezond eten en bewegen deed ik wel. Maar met een marathon in het vooruitzicht was ik op zoek naar een juist evenwicht van 4 keer trainen in de week en het eten van de juiste voedingsmiddelen op de juiste momenten. Zodat ik me niet slap hoefde te voelen tijdens trainingen, maar ook om te voorkomen dat ik niet extra -voor de reserve- zou eten en hierdoor in gewicht aan zou komen. Merel vertelde mij dat 5% van je lichaamsgewicht verliezen (mits je nog wel een gezond gewicht overhoudt) een verbetering van 5% is op je finishtijd. Dat motiveerde mij! Merel gaf mij adviezen op maat. Met Merel als stok achter de deur ging ik nog bewuster naar mijn voeding en mijn dagstructuur kijken en lukte het mij zelfs om nog een paar kilogram af te vallen. Wat ging ik met een trots en tevreden gevoel de finish over bij de Marathon van Berlijn 2015!

Iris

 

Toen ik de folder van Merel in de bus kreeg met informatie over wandelen en een afslankcursus, dacht ik: “dat komt als geroepen”. Al een tijdje wilde ik iets aan mijn overgewicht doen. Ik wilde graag weer in een kleinere maat kleding en ik wilde me soepeler bewegen bij yoga oefeningen. Sportief was ik wel, maar niet regelmatig. Dus ik ben elke week gaan wandelen in de wandelgroep en ik volgde de afslankcursus. Wat me opviel is dat Merel  je niet onder druk zet  en geduldig met je meedenkt wat voor jou de beste manier is om af te vallen. Dat vind ik heel plezierig, het werkt echt motiverend en het heeft resultaat.

Ik houd erg van lekker eten en trakteerde mijzelf regelmatig op een smakelijk tussendoortje. Door Merels adviezen ben ik gewend aan een ander eetpatroon, waarbij genoeg ruimte overblijft om van eten te kunnen genieten. Ik vind het leuk en een uitdaging om daar mee aan de slag te zijn. Ook door de gezellige wandelgroep, maak ik nu vaker zelf een wandeling. De stappenteller maakt het wel compleet.

Irene Braaksma

 

"Zit goed in mijn vel, geen overgewicht, dagelijks op de fiets, wekelijks op de dansvloer (Argentijnse tango) en maak graag en regelmatig een fietstochtje van 60-80 km. Maar een groot deel van mijn werkdag in de gezondheidszorg (fulltime) zit ik aan tafel met patiënten of zit ik achter mijn computer. Heb ik dan dagelijks wel genoeg beweging?

De stappenteller van Merel liet na drie weken zien dat ik toch te weinig stappen maakte en zo te weinig bewoog! Sportschool bleek voor mij niet nodig. Want door 3 dagen per week naar mijn werk (en weer terug) te wandelen (2 keer een half uur lopen) kon ik moeiteloos mijn dagelijkse leefpatroon aanpassen om wekelijks voldoende beweging te hebben."

Yvonne de la Bije (verpleegkundig specialist diabetes) 

 

"Het begon met een vrijblijvend intakegesprek met Merel om eens te praten wat ik met mijn gewicht/leefstijl wou en wat zij daar in zou kunnen betekenen. Nu een jaar later is er een hoop veranderd. Ik ben bewuster gaan eten, door etiketten te leren lezen weten wat je binnen krijgt en waar je op moet letten, meer groenten eten, meer water drinken in plaats van alleen maar mijn geliefde drankje cola light om maar eens wat te noemen. Ook meer bewegen is een vast patroon geworden. Voorheen had ik een broertje dood aan lopen en nu...... ik ben zelfs met hardlopen begonnen, wie had dat kunnen bedenken. Mede dankzij de adviezen van Merel ben ik hard op weg om mijn doel te bereiken. Een langdurig gezonde leefstijl, waarbij een passend gewicht vanzelf komt."

Marjolein Konijnenburg-Dokter